Monday, July 25, 2011

Kenyangkan diri di Restoren Ayam Penyet

 Assalamualaikum semua pembaca saya..sapa tahu ayam penyet ni camne?? Saya sendiri pon tak tahu,hehehe..first time g makan kat sini, boleh tahan gak la..kebetulan ada sorang kawan saya ikut balik ke umah saya sebab tu leh g makan kat sini kalau tak..kita tak teringin pon nak masuk makan kat restoren ni..nama je pon bunyi pelik,hehe..kelakar pon ada bunyinya 'ayam penyet'..maaf ye bukan mengutuk..untuk pengetahuan semua, kawan yang ikut aku tu ialah Siti Salwa..panggil wawa je..

Kalau nak tahu makanan ni rasanya asal dari indonesia..popular di kalangan orang minangkabau..kalau tak betul tolong tegur ye,hehe..jom layan gambar-gambar menarik saya dan wawa..(^^,)v

Wawa dan Anne di Restoren Ayam Penyet, Kulim Landmark, Kedah



Ni gambar rumah minangkabau kat dinding restoren


Dah tak sabar wawa nak makan tu,hehe


Ni la rupa makanan yang kami tempah


                             Ayam penyet                                   Gado-gado


Kaunter bayaran


Sisa amukan garuda,ngeee3..

Memandangkan kami hanya berdua maka makanan ada yang tak habis..kami kekenyangan yang teramat sangat,huhu..oleh itu nasihat saya buat rakan-rakan yang rasa nak makan ayam penyet gak..JANGAN TAMAK!! Bak kata pepatah 'orang tamak selalu rugi'..maksudnya di sini ialah..makanan tak habis tapi duit kami yang habis..sekian..

SELAMAT MEMBACA!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...