Thursday, July 21, 2011

Jom santaikan diri sambil bergelak ketawa

1) Seorang kontraktor menawarkan sebuah kereta baru kepada tokoh politik sebagai membalas budinya menolong dapatkan suatu kontrak besar.

Ahli politik  : Itukan rasuah! Saya takkan menerimanya!
Kontraktor : Saya bukan nak bagi rasuah, cuma nak jual kereta tu pada Datuk dengan harga RM200.
Ahli politik  : Begitu murah! Kalau macam tu, bagi saya dua le!


2) Seekor rusa bersama seekor singa beriringan masuk ke sebuah restoran. Anehnya mereka duduk semeja. Pelayan menghampiri untuk mengambil pesanan.

Rusa     : Bagi saya sebesen rumput hijau, lima batang karot segar dan sebaldi air bercampur sedikit garam.
Pelayan : Kawan encik ni nak makan apa?
Rusa     : Tak ada apa!
Pelayan : Dia tak lapar ke?
Rusa     : Awak ingat kalau dia lapar kami boleh jalan bersama?


3) Seekor ketam jantan bertemu ketam betina di tepi pantai, lalu mengajaknya kahwin. Ketam betina hairan bagaimana ketam jantan yang baru ditemuinya berjalan betul - tidak mengiring sepertinya. "Wowwww..." kata ketam betina. "Cara dia berjalan luar biasa. Dia ketam istimewa. Begini punya macho takkan aku nak lepaskan begitu saja," bisiknya dalam hati. Dipendekkan cerita, kedua-duanya pun kahwinlah. Keesokan harinya, ketam betina terkejut melihat suaminya berjalan seperti dirinya - mengiring. "Apa dah jadi?" dia bertanya. "Semalam cara abang berjalan cukup cantik, kenapa hari ini kembali seperti saya?" "Sayang.." kata ketam jantan, "takkan sayang nak tengok abang mabuk setiap masa."

SELAMAT BERGELAK KETAWA!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...