Friday, May 20, 2011

Kehidupan dunia pada hari ini

Aku terpanggil untuk menulis entri ini selepas baca beberapa artikel di satu blog..mengenai kepimpinan zaman ini, aku sendiri tidak akan menyalahkan mana-mana pemimpin kerana masing-masing punya hak untuk bersuara. Mereka pemimpin, mestilah ada cara tersendiri untuk mengumpul penyokong dan ahli..elok tak eloh caranya bukan urusan kita..kalau nak tau elok tak elok apa kata kita yang jadi pemimpin?? Mesti akan ada yang kata susah jadi pemimpin..ialah pemimpin kena adil kalau tak, nanti bila mati Allah akan persoalkan pada kita, "apa yang kita dah buat sebagai pemimpin??" Camne nak jawab tu?? Wallahua'lam..

Aku harap entri ni tak akan menimbulkan kemarahan kepada sesiapa yang berkenaan..aku tak kutuk, hanya menyatakan sedikit pendapat je..rasanya kalau kita orang terpelajar mesti kita tahu besar tanggungjawab seorang pemimpin di atas dunia ini kan? Si penakut tidak akan menjadi pemimpin..itulah kenyataannya..

Dunia sekarang sudah di ambang khiamat..khiamat yang hanya Allah yang tahu bila masanya kan tiba..aku tahu itu tapi aku juga belum cukup ilmu agama untuk menghadapinya..aku takut kepada Allah, namun dengan iman yang rapuh..mampukah aku lawan godaan syaitan dan nafsu aku sendiri? InsyaAllah aku mampu ya Allah..aku mahu mencari keredhaan Allah..mudah-mudahan aku sentiasa dalam perlindungan-Mu ya Allah..Amin..

Pada entri akan datang aku akan kongsikan sedikit info mengenai tanggungjawab pemimpin ye kawan-kawan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...