Friday, November 11, 2011

Alhamdulillah..umurku masih panjang..


Assalamualaikum semua rakan-rakan di alam mayaku..agak lama saya mendiamkan diri dari penulisan blog ini dan tidak sempat untuk melawat rakan-rakan sekalian kerana terlalu sibuk dengan bermacam-macam hal..harap di maafkan ye,huhu..biasala kan seperti yang kita tahu kita baru je selesai menjalani ibadah korban bagi umat Islam di seluruh dunia melalui sambutan Hari Raya Aidiladha..actually, raya ni saya tak sibuk sangat pon nak buat persediaan kerana tiada emak dan bapa saudara serta sepupu yang pulang beraya..hanya keluarga saya yang terlibat meraikannya,hehehe..jadi sunyi sepi jugalah di pagi raya di rumah saya..tambahan pula hujan rahmat  turun sepanjang hari tersebut(syukur sebenarnya dengan rahmat yang diberi pada hari yang baik bagi umat Islam ni)..disebabkan hujan turun jadi duduklah saya di rumah sahaja..

Oklah bab raya dah pon berlalu jadi cuti pon habisla kan..saya kena pulang semula ke tempat belajar pada hari raya kedua, maka di sinilah bermula di mana timbul keinsafan dalam diri saya kerana terlibat di dalam satu kemalangan kecil yang melibatkan diri saya sendiri..walaupun tiada kemalangan jiwa berlaku tapi ianya menimbulkan keinsafan dan kesedaran buat saya di atas dosa-dosa yang pernah saya lakukan sama ada secara sedar atau tidak selama saya hidup di atas dunia ini (dunia milik Allah swt)..mungkin ada hikmahnya dari kejadian yang Allah berikan kepada saya ini..syukur Alhamdulillah saya masih selamat untuk melakukan ibadat dan diberikan kesempatan untuk bertaubat kepada-Nya ~ Amin

Bumper yang ditanggalkan untuk kerja pembaikan kereta

Proses tarik balik besi tu supaya bonet kereta dapat di tutup

Ni la keadaan kereta saya sekarang..huhu

Saya juga baru lepas menghadapi peperiksaan akhir untuk semester ni..pada hari rabu dan khamis..saya study kuat gakla tapi bila jawab soalan banyak gak yang reka jawapan sendiri,hihihi..(goreng-goreng kasi hangit itu jawapan)..papepon saya berdoa dan rakan-rakan pon doakanlah saya berjaya dalam peperiksaan untuk kali terakhir ini ye walaupun ada satu lagi paper isnin depan..hehehe..(kena study lagi nampaknya)..

Ok la cukuplah rasanya melibatkan diri dalam dunia merapu pada pagi-pagi yang syahdu ini..nanti rasa nak buat gini lagi saya buatlah,hahahaha...(^^,)v

 


5 comments:

cikpinky said...

kete keno gapo k.anne?

LiN LiNa said...

alhamdulillah..anne selamat..
ape2 pon.. kite same2 muhasabah diri..
anne.. same2 hargai mase yg ade dlm 2 mgu nih..pasnih masing2 akan bawa haluan masing2.. hanya it dan telepon menjadi penghubung,..
wishing u alwaz success..

Annerfyoes said...

cikpinky:kete ni lnggar blakang kreta len msa odw blik mktb d sbbkn kseskn lalu lintas,huhu..

lin lina:tu la alhamdulillah la selamat..syukurrr

cikpinky said...

bile berlaku ..xau pun kak.. sbr ye~

Annerfyoes said...

cikpinky:kjadian brlaku msa odw blik mktb msa raya haji ke-2..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...