Saturday, February 11, 2012

Ayatku...sekadar berbicara




Salam semua..sudah agak lama saya berhenti mengarang entri sejak memulakan tugas sebagai pendidik anak bangsa,chewahhh..almaklumla tugas cikgu ni kan sibuk,hehe..tulis cam kerja len tak sibuk je kan..sebenarnya takde benda yang nak dikarangkan tuk tatapan anda, walaupun hakikatnya bersarang macam-macam rasa dan perasaan dalam hati dan kepala yang saya tak mampu nak luah sejak menjadi pendidik anak bangsa ni,huhu..lumrah kehidupan bekerja tidak sama sewaktu belajar dulu..cabarannya terlalu berat untuk saya hadapi  sebagai pendatang baru dalam dunia ini..tapi itulah hakikat yang saya kena pelajari dan hadapi..memang kalau diikutkan tak sanggup nak hadapi dan terima perubahan baru dalam hidup..tapi umur makin meningkat dan masa juga tak akan berhenti untuk menunggu orang-orang seperti saya yang lambat dalam tindakan..oleh itu saya kena sedar,huhu..saya harap saya dapat menempuhi dunia baru ini..DOAKAN SAYA MAMPU MENGHADAPINYA!!!(^^,)

Saya juga sebenarnya tak mampu hidup keseorangan tanpa keluarga di sisi..kesedihan itu hanya Allah yang tahu..dan saya juga tahu Allah telah menjadikan sesuatu itu dengan bersebab..semoga hikmah-Nya adalah yang terbaik Allah tentukan untuk saya..AMIN!!!



2 comments:

Azek zk said...

ada hikmahnya tu.

cikpinky said...

sy pun xleh duk berjauhan.huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...