Monday, October 10, 2011

Minimumkan gangguan dalam persahabatan

Assalamualaikum kawan-kawan..entri ni mungkin bleh la di katakan bersangkut-paut dengan entri yang di pos sebelum ni,hehe..kalau kita bleh jadi teman bicara yang sewajarnya jadi apa salahnya kita juga cuba minimumkan gangguan dalam persahabatan kita pula..jomm layannnn;



1- Jangan terlalu mengharap : jangan terlalu mengharapkan sesuatu yang terbaik dari seorang sahabat kerana dia juga hanya manusia biasa.

2- Memilih : kenal pasti hati budi terlebih dahulu sebelum mengambil seseorang itu menjadi teman kita.

3- Luaskan empayar persahabatan : rajin bergaul dan mencari rakan-rakan baru supaya kita boleh berkongsi-kongsi pendapat dan idea.

4- Belajar berkata 'tidak' : tidak perlu sentiasa menuruti kehendak dan kata-kata rakan, kita perlu berani untuk berkata 'tidak' jika tidk bersetuju dengan ajakan rakan tersebut.

5- Luangkan waktu : perkara paling penting dalam persahabatan ialah meluangkan waktu bersama. Jika tidak dapat meluangkan masa bersama tak gunalah ada kawan,hehe..



Rasanya cukuplah dulu setakat ni info dari saya..nanti nak update pasal benda lain pula..

SELAMAT MEMBACA SEMUA!!!

5 comments:

wafazinnirah92 said...

Assalamualaikum wbt.

"Selemah-lemah manusia ialah orang yang tak boleh mencari sahabat dan orang yang lemah dari itu ialah dia mensia-siakan sahabat yang dicarinya" (Saidina Ali)

Terima kasih atas perkongsian yang Annerfyoes kongsikan.. Moga bermanfaat pada siapa yang membacanya.. ^_^

~permata yang dicari~

ctk said...

yang ni pulak ct banyk meluangkan waktu ngan kwn ct yg adew mslh, yg memerlukan teman...itu gunanyer shbt kn..hehe (ke ct yg perasan..haha)

Annerfyoes said...

terima kasih sudi bca entri ni kwn2ku..

AlfiEean WaRsi said...

aku suka yg point belajar berkata tidak...susahnya nk berkata sedemikian kepada kawan...yeahhh, aku kena belajar pasni...

Annerfyoes said...

ok good..blajar ye sim,hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...